Friday, May 16, 2008

16 mei 2008... 2day is da day..

24 thun yg lalu, lahirlaa sorang bby gurl yg dberi nme kamalia anak pak hj. ibrahim... hellooo its me... hehehhe... arini aku dah jd 24thn... hua3.. leks aaa beb it just a no. rite? apa ada hal yg penting jiwa muda... hmmm slame aku idup ni, mcm2 pngalaman yg dah aku lalui.. btul laa kata org, pngalaman adalah guru tbaik yg xpnah tnilai... pngalaman mematangkan dan mdewasakan kita utk teguh bdiri dan lbih bhati2 spaya x jatuh skali lg.. idup xbmakna tanpa cabaran,tul x? kalo laa doreamon tu btul2 wujud, aku nak sgt pinjam mesin pngundur mse dia tuh.. aku nak undur blk pd mse dlu, aku nak pbtulkan sgala tingkah laku aku yg salah, aku x nak bt menda yg mngarut2... tp aku sedar, doreamon tu mmg x wujud dan mse mmg xbleh dputar kembali.. cme 1 jln yg tinggal, hnya pandang ke depan trus kan melangkah.. bak kata pierre, jgn pandang blakang... menda2 yg lepas tu, djadikan pngajaran dan ikhtibar, in order 2 be a better person in da future...

dlukan, aku pasang angan2 nak kawen mse umo 25, tp skang aku sedar tu hnyalah angan2 je.. umo 25 aku br nak wat praktikal n then br abis degree..hua3.. hampir sume kwn2 aku mse skola dlu dah kawen, dah b'anak pinak pun.. eee takut aku ble pk menda nih.. bt mse ni, aku cme ader family n kwn2 jer.. no more sumone special.. aku serik aaa.. aku x nafikan, kdg2 mmg rse sunyi.. yelaa aku dah biasa ader org sms tnya psl aku pg ptg siang mlm... dlm klas pun dok sms... skang sume tu dah xde lg.. tp aku rse tu laa kputusan aku yg plg bijak.. lepaskan dia sbb aku tau hbgn ni xkan kmana... drpd dia tluka kmudian ari, baik laa dia tluka skang.. at least, mse akan mrawat luka dia tu.. sme laa jgk mcm aku.. aku skang, nak fokus study jer..

adik angkat aku bg soklan cepumas kat aku, "akak, pe ek cri2 llaki yg akak ske? org nak carikan akak pakwe aaa" hahaha klaka tul dak tu.. spm pun x abis lg, memandai je nak carikan jdoh tuk aku.. hmm aku cme jawab kat dia,"akak ske llaki tinggi dr akak, xensem xpe asalkan sdap mta memandang.. da most important things is, dia kna matured aaa dr akak,ada sense of humor, ada kerja n ada ilmu agama.. agama tu pnting dlm nak bina kuarga... spaya dpt bimbing akak yg kdg2 agak lalai skit.. :p yg lain tu, akak x kesah..." hmmm agak2 ble nak dpt ek? insyaallah, 1 ari nnti msti jumpa jgk, cme cpt ngn lmbt jer.. hmmm skang ni aku nak bkawan je sesape yg nak kwn, cinta cintun xde.. aku nak bcinta pas kawen, msti best kn.. hehehhe... aku nak focus pd long-term r/ship, xmo lg short-term r/ship... insyaallah, aminnnn...

walaupun arini aku dah 24thn, tp dlm adik bradik aku, i'm still da youngest.. ehhehehe... pd kwn2 yg xlupa tuk sms kul 12 mlm td smpai skang ni dok wish hepi bday, aku ucapkan thanks sesgt coz korang ingt tarikh ni... aku syg korang sumer... "2day i learned that what is valuable is not what i have in life, BUT WHO I have in my life.. so, thanks 4 being part of it" korang sumer amat bmakna dlm idup aku... xlupa jgk pd cikgu2 or bakal2 cikgu mcm eyah kwn aku tu, hepi teacher's day... time kasih sbb turunkn ilmu pd aku... insyaallah akan aku gnakan sebaik mungkin... ish pnjng lebar aku citer arini... hmmm k la, stop kat cni dlu yer... nnti kiter story mory lg yer... frens, take care n luv u all... muahssss :-*

7 comments:

Anonymous said...

hepi bday to u... hope all ur dreams comes tru... hepi2 slalu ye...

Anonymous said...

Kalau saya pakai kasut tinggi skit...
Mesti ciri2 lelaki yg awak nak tu ade kat saya... (,'')

Misz Lyia'z said...

pkai laa kasut tinggi mne pun... xsampai nyer awk ngn sy ni haa... ingt2 laa kat makwe tu haa...

Anonymous said...

Err.. terlupa la awak...
nasib baik xbeli lagi kasut tggi tu....

Misz Lyia'z said...

oooo lupa kat awek dia ek... huhu.. report kat dia....

Anonymous said...

Ala... Mane aci report2...
Nanti kalau kite xleh ym lagi cmne?

Misz Lyia'z said...

x kire... report gak... kpd awek zakhiri, ko tgk aaa pakwe ko ni haa...