Sunday, February 1, 2009

entri kesengalan di dinihari...

sesungguhnya, jam tepat mnunjukkan 1.23 am,sunday morning... huhu... arini mrupakan ari t'akhir semester break... shingga ari ini, saya masih lagi bpoya2 drumah... mngimbau kembali sewaktu zaman 2ndary skool n diploma dlu, swaktu saya tggal d asrama... d hari t'akhir cuti skola or sem break mcm ni, saya pasti sedey.. sdey kerana tpksa mninggalkn my home sweet home, sedey krn mmikirkan cabaran yg bkal dhadapi kelak swktu d asrama... tp, stibanya d asrama, prasaan sedey tu btukar mjadi hepi... btemu rakan2 sperjuangan, sama2 bkongsi mcm2 cerita... kadang kala, saya terasa seperti ingin kembali dduk d asrama, hepi, njoy, bgaduh, bselisih faham dgn rumate, sume tu mjadikan saya seorg yg ceria dan tabah mhadapi apa jua cabaran yg mdatang...


tapi, sesungguhnya saya lbih selesa tinggal drumah (^_^) saya hanya bkawan dgn mak dan ayah saya shj drumah... saya bukanlah jenis suka bpeleseran dluar.. saya hanya akan kluar rumah sewaktu ada kuliah sahaja... tamat shj kuliah setiap hari, ati saya hanya inginkn dri ini bmanja drumah... kerana, ssungguhnya saya sangat takut utk bkeliaran tnpa tujuan dluar sana.. mcm2 perkara boleh blaku... bagi saya, rumah adalah tempat paling selamat tuk saya blindung..


ketika ini, saya hanya dtemani cahaya dari laptop dan lampu tdo kecil... juga lagu2 dari senarai winamp saya yg saya sumbat ke telinga.. takut mganggu plak ayah saya yg tgh semayang sunat dhall dpn... saya sering tido lewat pagi sekarang ini... blajar?? oh tidak sama skali... saya bkn tak tido krn saya blaja, tetapi... mata saya mmg tak boleh lelap... sudah hampir 3miggu saya batuk2...

seseorg yg bnama kamoo, telah memarahi saya kerana saya sgt degil tak mau makan ubat... saya fikir, saya seorg powerpuff gurl, saya nak tunjuk terer yang saya boleh baik tanpa bgantung pada ubat... tapi, saya silap... saya bukanlah seorg bubbles,blossom mahupun buttercup... oleh itu, saya mengalah... siang nnti, saya bcadang utk mrempit ke kedai hanidi, demi mcari sesuap malah sebotol ubat batuk, jenama apa ya? mungkinkah cap ibu dan anak? kelapa laut afrika?? haa tu yang kita tak tau tu...


anda suka lagu teman? lagu lama dr kump lovehunters... klik di sini utk mdengar.. lagu ini saya download atas arahan kakak saya, skali dengar, saya jatuh minat pada lagu ini... mcm ada connection plak.. (^_^) i like...


sbnarnya, sekarang dah pkul 8.15am.. saya tlelap mlm td rupanya (^_^)... mak ayah nak pegi ke b.pahatskejap lg... tgk kakak saya... dan, saya nak ikutttt.... bui bui.... salam sayang dari saya yg agak sengallll ini... (^_^)

2 comments:

Afiq's Diary said...

Sesungguhnya dirimu kadang sengal kadang kental..

Kadang sukar meneka apakah dirimu..
Siapakah kamu.. Siapa tuhan kamu.. Marobbuka.. Eh Eh.. Melalut lak.. Astaghfirullah..

Entah mengapa diriku ceria tika terbaca Blog kamu ini..

Dirimu memang bukan Buttercup kerana dirimu bukan jenama butter..

Dirimu bukan Blossom kerana dirimu adalah manusia dan bukan bunga bungaan..

Dirimu bukan Bubble.. Kerana tiada sabun yang terhasil darimu..

Oh Sengalnya diriku tika terbaca blogmu..

Misz Lyia'z said...

namun... aku ingin terbang seperti sang powerpuff gurls... huahuahua...