Thursday, December 18, 2008

akak pjabat pos yg dot dot

hmmm nk ngumpat psal akak yg jge kaunter pjabat pos jusco,mlk nih... huhu

kelmarin aku lpak ngn memb aku dak ani kuk tu, jmpe kat mlk mall, then trus g jusco.. kbtulan, nak bayau bil2 umah ni, seb bek ader pos opis kat jusco...

k, kami pun sambil borak2, kaki dhayun mnuju ke pos opis kat level 2. msuk, xramai org but still kna amik no giliran... k, fine, kat ctu ade 2 button, A-pelbagai n B-bil2... so, aku yg nak bayau bil ni, tekan laa button B... tekan pnya tekan, x mo kuar pun resit no tu, dak ani tekan pun xmo kuar gak, then akak kaunter tu sound, "dek, tekan A dek" aku pun, "ooo yeke" tekan A, kuar laa no gliran..

sempat aku ngumpat ngn dak ani, "what's de point dia letak 2 button, kalo just gna 1 button je?? sdgkn button A yg pelbagai tu leh mrangkumi sume menda?" huhu, kami gelakk... skang no 2014, no aku 2016, amik seat yg dpan skali, dlm 5min kmudian, no aku kuar...

aku hulur bil2 kat akak tu, dia pun amik... dah kira2, dia ckp total bil aku rm270.19, aku hulur rm300.20.... dia amik duit aku, then dia lari2 msuk blik blkg... aku sabo mnnti, sambil dlm ati pk, pe laaa akak ni nk amik... lame laks aku kna diri kat kaunter ni, org da mkin rmai msuk...
aku tunggu lagik... saba...

ok, akak tu dah kuar, dia hulur duit baki kat aku rm30 n koin 1sen... tanpa b pk pnjang, aku pun cpai... mse akak tu tgh punch, dlm pale otak ni dok ligat b pk... "ape kejadahnye akak ni bg aku 1sen? nak bt lawak ke apa???" sambil aku mgaru2kn pale yg x gatal, aku pndang kat dak ani... ok, settle kat pos opis tu, kami pun blah...

aku suh dak ani jelaskn kat aku 1 hal, "weh, ko rse kan.... akak tu dok ceruk kg mne ek? umah dia xde tv ke?? tp, dia kje kat jusco,kn... patut dia tau psal hal nih..."
"nape weh???" dak ani tnya...
"ape kejdahnye akak tu bg aku duit 1sen?bsusah pyah lak tu dia msuk blik blkg just tuk amik 1sen??? xkan dia xtau, mne kte gna lg duit 1sen nih??
"HaHaHaHaHaHaHaHaHaaaaaaaaaaa" tburai gelak kami....
lantas, trus aku msukkan 1sen tu ke dlm tong sampah... huhuhu...

No comments: